Onlinefolket
Säsong 2 - 2017,
60 MINS

Filip Larsson – Serieentreprenör

mars 17, 2017

Filip Larsson började bygga hemsidor i sin ungdom. Fan fascinerades av tanken att för honom helt okända människor klickat sig in på en sida som han skapat och läst artiklar och sett bilder som han lagt upp. Denna hobby spann vidare och blommade ut i en serie bolag. Idag har han bland annat ett bolag som ägnar sig åt busringningar, ett bolag som hjälper sina kunder hantera sina foton från specifika event, ett bolag som hjälper dem av oss som sitter på Windowsmaskiner att hålla koll på att vi har alla DLL filer vi behöver och till och med ett fastighetsbolag med hyresrätter i Malmö.

Filip Larsson kan vara efterklok

Intervjun börjar med att Filip Larsson berättar om ett av sina gamla bolag som han inte har längre. Han sålde det till Apoteket. Bolaget, Snabboteket, hade som affärsidé att paketera om läkemedel till mindre förpackningar. 2-pack huvudverkspiller till tillexempel hotell. Det efterkloka kom i form av att Filip precis innan intervjun sa att om han vetat hur mycket jobb det var innan han startade det bolaget, hade han nog inte gjort det.
Snabbt därefter tar intervjun en för mig oväntad vändning när det avslöjas att Filip Larsson är yngre än mig. Ändå har han hunnit med så otroligt mycket.

Filip Larsson om sina styrkor

Han är envis. Mina ord, inte hans. Filip Larsson berättar om hur han kan pilla med något som inte ger något på väldigt lång tid för att plötsligt leverera resultat. Han menar att hans främsta styrka är hans tålamod. Förmågan att ha is i magen och inte ge upp.

Filip Larsson – sifferkillen

Att Filip Larsson är resultatorienterad märks mellan raderna när han pratar. Men det är mer än så. Filip är den typen av människa som översätter det mesta i siffror. Siffror är hans hemmaplan. Själv kallar han det för att ”knäcka koden”.

Tips och tricks – Filip Larsson delar med sig

I ett avsnitt packat med skratt och god stämning, delar han med sig av vilka kampanjer som han fått ut mest av och vilka typer av investeringar som är rätt för honom. Han lyfter till och med offlinemarknadsföring som ett vettigt alternativ. Bland annat delar man med sig av sitt recept av content och tid och hur han tänker när han försöker driva trafik till sina sidor.

Kommentera

Scroll to top