Onlinefolket
Säsong 3 - 2018,
66 MINS

Hitta kommunikationsbyrå i Malmö – Oskar Wennberg

juli 20, 2018

Oavsett om du kallar det för kommunikationsbyrå, media och kommunikation, digital kommunikation, webbyrå digital mediebyrå, reklambyrå eller marknadsföringsbyrå, så är valet aldrig helt enkelt. Speciellt om du ska välja en byrå i Malmö.

Jag menar, var börjar man? Vad är den allra första sökningen man gör?
Är det:

  • mediabyrå i malmö
  • digital byrå malmö
  • marknadsföringsbyrå malmö
  • kommunikationsbyrå malmö

Eller är det bättre att söka på Skåne istället för Malmö? Och hur viktigt är det att ha en marknadsföringsbyrå eller kommunikationsbyrå som ligger nära? Rent teoretiskt kan vi ju sköta allt vårt jobb via mail, skype och telefon så länge vi alla sitter någonstans där vi har en stabil och snabb uppkoppling.

Men det är teoretiskt. I praktiken och i verkligheten ser det annorlunda ut. Det börjar sällan med en googling. Nej, vid den tidpunkt då man börjar söka efter en digital byrå eller en marknadsföringsbyrå eller vad man nu vill kalla det, är man redan en bra bit på sin kundresa.

Oskar Wennberg hjälper företag välja rätt kommunikationsbyrå

Oskar Wennberg har sin bakgrund inom bank- och finnanskommunikation. När hans vän Sebastian Holm tröttnade på sitt jobb samtidigt som Oskar tröttnat på sitt, sa de upp sig och tillsammans bildade de Bonzai Business Developer.
Tillsammans hjälper de nu sina kunder att navigera rätt i den ankdamm som är byråvärlden. Först lär de känna sina kunder och sen hjälper de dem att prioritera vad som är viktigast för dem. Slutligen hjälper de till att matcha rätt kund med rätt kommunikationsbyrå, webbyrå, mediabyrå eller vad det nu är som kunden behöver hjälp med.

Tillsammans med Oskar snackar vi i detta avsnittet av onlinefolket om hur kundresan ser ut när man ska välja byrå. Vi snackar om hur man får första intryck, vad man jämför och vad som är viktigt för kunderna. Vi snackar också om vilka faktorer som kunderna slutligen lutar sig på när de fattar sitt köpbeslut.

Vem bör lyssna på detta avsnitt?

Givetvis är det smart att lyssna på detta om man är på väg att välja en ny byrå, men framför allt tycker jag att ALLA vi som jobbar i byråsvängen borde lyssna på detta avsnitt. Det är viktigt för oss att bättre förstå våra kunder för att bättre kunna bemöta dem och deras förväntningar.

Kommentera

Scroll to top