Onlinefolket
Säsong 2 - 2017,
57 MINS

Max Admaykin – Developer aQlue

juni 15, 2017

Resultify har ett kontor i Lviv, Ukraina. Där sitter utvecklarna bakom Resultify Insights som senare bytte namn till aQlue. Max Admaykin är en av utvecklarna bakom aQlue. I en knapp timme djupdyker vi in i hans arbete och intellekt för att se hur landet ligger bakom de verktyg som vi marknadsförare och kommunikatörer använder.

aQlue – Vad är det och hur fungerar det?

I dagens digitala landskap förväntas vi som marknadsförare att kunna driva kampanjer på Facebook, via Google AdWords, kanske LinkedIn och en massa andra plattformar. Vi förväntas dessutom mäta och jämföra ROI på varje investerad krona, beroende på plattform. aQlue är ett verktyg för att få en översik över alla ansträngningar på alla plattformar. I aQlue kan jag enkelt och snabbt få en överblick över vilken kampanj som levererar resultat och hur andra kampanjer står i förhållande till varandra. Man kan säga att aQlue fungerar som en intrumentpanel för digital marknadsföring. På aQlues egen hemsida kan du läsa mer om hur aQlue fungerar och vad du kan få ut av att använda det.

Max Admaykin

Varje nytt verktyg som jag kommer i kontakt med och börjar använda, ändrar min förståelse för marknadsföring och kommunikation. Jag får upp ögonen för nya möjligheter men också nya begränsningar. Hur blir det då när man tittar bakom verktygen? Vad hittar vi för inspiration och för insikter när vi lyfter på huven på maskinen och snackar med ingenjören bakom. Jag vet ju vilka problem jag som marknadsförare och kommunikatör brottas med dagligen, men vilka problem brottas utvecklarna av verktygen med på en daglig basis?

1 av 3 intervjuer med våra Ukrainska medarbetare

Denna intervju är en av tre intervjuer som jag passade på att göra när utvecklingsteamet var i Malmö för att synka med resten av Resultify-teamet. Missa inte de andra två intervjuerna med Volodymyr Kuriy och Tony Prokopenko.

Kommentera

Scroll to top